Orson Welles ve John Ford ile birlikte döneminin en büyük Amerikalı yönetmenleri arasında addedilen Howard Hawks orjinal Yaralı Yüz filmini 1932 yılında çekmişti. Al Capone’dan esinlendiği söylenen hırslı ve vahşi bir gangsterin yükselişini anlatan yapım Şikago şehrinde geçmekteydi. Filmin dokusu sonraki nesilden yönetmenleri öylesine etkiledi ki Brian De Palma 1983 yılında aynı hikâyeyi güncelleyerek yeni bir Yaralı Yüz filmi gerçekleştirdi. Kübalı bir mültecinin Miami’de mafyalaşma hikâyesini anlatan bu film de başrolündeki Al Pacino performansıyla birlikte kült yapımlar listesine girdi.
Şimdilerde Yaralı Yüz’ün tekrardan çevrilmesi gündemde. Bu versiyonun Los Angeles şehrini merkeze alması planlanıyor, yönetmen de Beni Adınla Çağır projesiyle ön plana çıkmış olan Luca Guadagnino olacak gibi görünüyor. Çarpıcı bir nokta da farklı senaristlerin yazdığı taslaklardan sonra senaryonun nihai versiyonunun Joel ve Ethan Coen kardeşler tarafından kaleme alınmış olması. Kara komedi tarzındaki işleriyle öne çıkan yazar ve yönetmen Coen kardeşlerin böylesi bir projeye nasıl dokunuş getireceği merak konusu.
Kötü Adam (Ajna) albümü yayınladı
Türkçe rap müziğin yükseliş dönemini yaşadığı şu günlerde duayen isimlerden Hayki’nin çıkardığı yeni albüm farklı bir rüzgâr yakalamışa benziyor. Söz ve anlamı ön planda tutan, kaleminin kuvvetiyle anılan rap sanatçısı ikisi remix altı parçadan oluşan Kötü Adam (Ajna) isimli albümünü geçtiğimiz günlerde yayınladı. İlk izlenimlerin de artçı tepkilerin de olumlu havası albümün yılın en güçlü işlerinden biri gösterilmesine sebep olmuş durumda.
Hayki’nin yakın zamanda kurduğu Unique Fabric markasından yayınladığı albüm 24 Saat, Pabuçlarım Nike, Kötü Adam ve Ajna parçalarını içeriyor. Ajna Sanskrit dilinde üçüncü göz anlamına geliyor ve albüm isminden konseptine Hayki’yi üçüncü gözü açık, materyalist ortamın ötesine bakan fakat bu nedenle piyasa tarafından kötü görülen bir figür olarak konumlandırıyor.
Kapak illüstrasyonu Semih Çetintaş video işleri Tarık Aynagöz imzalı albümün tüm altyapıları Hayki’ye, remiksleri ise EB mahlaslı prodüktöre ait.
Altın Küre kuralları değişiyor
Salgın sinema ve televizyon sektörünü değişikliklere zorlamaya devam ediyor. Festivaller ve ödül törenleri orjinal tarihlerini muhafaza etmeye çalışsalar da sinemaların açık olmaması sebebiyle temel kurallarını gözden geçirmek durumunda kalıyorlar. Geçtiğimiz yıllarda sinemada gösterilmeyen Netflix yapımlarına ödül verilemeyeceği gibi sert söylemlerle hareket eden endüstri tüm filmlerin dijital paylaşımla izlendiği bir gerçeklikle karşı karşıya kalmış durumda.
Altın Küre Ödülleri doksan üyeli Hollywood Yabancı Basın Birliği tarafından verilmekte. Birlik bu yeni tabloya uygun biçimde bir kural yenilemesine gittiğini açıkladı. Yeni kurala göre filmlerin sinemada gösterilmiş olması gerekmeyecek, filmin gösteriminin planlanmış olması ödüle uygun kabul edilmesini sağlayacak. Yapım şirketlerinin eskisi gibi birlik üyeleri için gösterim düzenlenmesine de gerek olmayacak, sadece bir dvd ya da link göndermeleri yeterli sayılacak.
Altın Küre’nin bu yaklaşımı Oscar Ödülleri’nin sahiplerini seçecek olan Akademi’nin açıklayacağı kararların daha da heyecanla beklenmesine sebep olmuş durumda. Açıklanan yeni düzenlemelerin geri dönülmez biçimde dijital mecranın üstünlüğünü ilan edeceği öngörülüyor.